VK 3601 (H)

 

VK 3001 (H) se již na první pohled od předchozího projektu liší. Jeho podvozek tvoří sedm překrývajících se zdvojených pojezdových kol, nahoře je pás podepírán třemi kladkami, ozubené hnací kolo je vpředu a napínací vzadu. Nad druhým pojezdovým kolem je opět oválný přístupový panel (možná dvířka). Pohon zajišťuje řadový šestiválcový motor Maybach Hl 116 o objemu 11044 ccm, jeho výkon je 300 HP při 3000 ot/min. Převodovka Maychach Variorex umožňovala vozidlu dosahovat rychlosti 35 km/h, vozidlo bylo řízeno pomocí systému řízení L320C
Síla pancéřovaní se u VK 3001 (H) pohybuje od 30 do 50 mm, celková hmotnost vozidla se pohybuje okolo 30 tun. Opět se jedná pouze o prototyp bez věže, tu nahrazuje betonové závaží o přibližné hmotnosti věže. Tou měla být opět věž středního tanku Pz IV s kanonem KwK 37 L/24.
Byly vyrobeny 4 prototypy, ty po ukončení testů slouží školní a testovací stroje. Dva stroje jsou přestavěny na stíhače tanků 12,8 cm Selbsrfahrlaffete L/61, jejich výzbroj tvoří vysoce výkonný 128 mm kanon. Ale o nich si snad něco povíme až někdy jindi.


Technické data tanku VK 3001 (H)
délka – 5,81 m
šířka – 3,16 m
výška – 1,85 m
hmotnost – 32 T
pancéřovaní – 50-50 mm
výkon motoru – 300 HP
maximální rychlost – 35 km/h
osádka – 5